اطلاعات کلیدی در مورد دستگاه میوه خشک کن

اطلاعات کلیدی در مورد دستگاه میوه خشک کن

فهرست مطالب

اگه به دنبال خرید میوه خشک کن هستید که بهترین بهره وری را داشته باشد باید اطلاعات کلیدی در مورد دستگاه میوه خشک کن را بدانید در این پست نکات ریز و مهم آن را به طور کامل بررسی می کنیم.

خشک کن میوه چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه اطلاعات کلیدی در مورد دستگاه میوه خشک کن را بررسی کنیم باید بدانید این دستگاه چگونه کار می کند.

 

نحوه کار: وقتی که سینی های میوه درون دستگاه قرار گرفت، دستگاه را روشن می کنیم، مبدل های گرمایی فعال شده و هوای گرم توسط یک فن به گردش در می آید و از روی سینی ها عبور می کند و طبق زمان داده شده (زمان خشک شدن برای هر میوه متفاوت است) میوه ها خشک شده و می توان آنها را بسته بندی نمود. مواردی همچون دما و رطوبت در دستگاه های خشک کن قابل تنظیم می باشد.

 

مطالعه بیشتر :

تجربه خرید یک خشک کن خوب 

بررسی مکانیزم هوای گرم

از تولید کننده بخواهید سیستم قرارگیری فن ها را به شما نشان دهند، وقتی گرما از پشت فن وارد دستگاه شود، این گرما به مرور زمان به موتور فن آسیب زده و باعث افزایش اصطحلاک آن می شود.

پس باید دقت کنید که فن قبل از مبدل گرمایی قرار بگیرد.

گردش هوای یکنواخت

وقتی که طبقات یک خشک کن پر می شود مطمئنا انتظار داریم تمام طبقات به صورت کاملا یکنواخت خشک شوند و این مهم زمانی اتفاقل می افتد که گردش هوا به صورت مساوی بین تمامی طبقات تقسیم شود.

هنگام خرید خشک کن میوه حتما به این مهم توجه کنید چون زمانی که یکنواختی نباشد شاید مجبور شوید با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار کنید و این نقص باعث افزایش اصطحلاک، درگیری بیشتر نیروی کار و بازدهی کمتر دستگاه خواهد شد.

استفاده از عایق مناسب

عایق مناسب گرمایی باعث می شود میزان مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و بازدهی خشک کن افزایش یابد. معمولا در خشک کن میوه از عایق پشم سنگ با تراکم بالا و یا فوم های تزریقی استفاده می شود.

باید دقت کنید عایق حرارتی پشم سنگ در صورتی که با تراکم پایین استفاده شده و مهار نشود بعد از مدتی نشست کرده و کارایی خود را از دست می دهد.

استفاده از قطعات صنعتی با کیفیت

هنگام تحقیق برای خرید یک خشک کن مناسب دقت کنید تا تولید کننده از قطعات صنعتی با کیفیت استفاده کرده باشد، قطعاتی همچون فن، تابلو برق،سیستم گرمایشی، پایه ها، دستگیره و… را کامل بررسی کنید.

شاید با یک نگاه متوجه صنعتی بودن و کیفیت بالای هر قطعه نشوید ولی مطمئنا با یک بررسی جزئی بین چند تولید کننده و قطعات مورد استفاده آن ها در دستگاه به این موضوع پی خواهید برد.
توجه: دوستان شاید بتوانید یک خشک کن با قطعات معمولی و با قیمت پایین تهیه کنید ولی مطمئن باشید نمی توانید بازدهی خوبی را داشته باشید و در کوتاه مدت شامل هزینه های اصطحلاک خواهید شد.

انتخاب بهترین خشک کن میوه

بعد از بررسی موارد بالا که مربوط به تولید کننده می شود حالا زمان انتخاب بهترین خشک کن از نظر نوع میوه و ظرفیت آن است.
شما باید چشم انداز کاری خود را در نظر بگیرید به عنوان مثال اگر چیپس میوه در حد مصرف خانگی مد نظرتان هست باید از مدل خانگی استفاده کنید و مدل صنعتی کاربرد ندارد چون ظرفیت بالایی داشته و نیازمند کارگاه کوچکی هستید، یا وقتی بخواهید سبزی خشک تولید کنید مدل نواری توصیه می شود.

مقالات دستگاه های خشک کن در مدل های خانگی، کارگاهی، نیمه صنعتی، صنعتی، نواری و تونلی نوشته شده است و در مورد هر کدام به صورت کامل صحبت کرده‌ایم، توصیه می‌کنم به منظور کسب اطلاعات بیشتر آنها مطالعه کنید.

ویدیو معرفی میوه خشک کن خانگی

امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*