میوه خشک را کجا بفروشیم؟

میوه خشک را کجا بفروشیم؟

فهرست مطالب

میوه خشک چیست؟

میوه خشک یا همان چیپس میوه، به اسلایس میوه هایی که توسط دستگاه های صنعتی خشک می شوند گفته می شود. میوه خشک می تواند از دسته ی میوه جات مانند: موز، سیب، پرتقال، و … و همچنین سیفی جات و سبزیجات خشک شده مانند: گوجه، سیب زمینی و پیاز باشد که هرکدام مشتریان خودرا دارند.

بعد از ورود به عرصه ی تولید میوه خشک، تولیدکنندگان با چالش فروش و عرضه ی محصول خود رو به رو می شوند. برای فروش میوه خشک بازار های هدف زیادی وجود دارد. که وقتی هدف فروش(کلی فروشی یا جزئی فروشی)، مشتریان خود و نوع محصول تان را برای عرضه انتخاب کردید مشخص می شود.

تقریبا تمام تولیدکننده های میوه خشک با چالش بازاریابی محصول خود مواجه می شوند و این سوال برایشان پیش میاد که میوه خشک را کجا و به چه کسانی بفروشیم؟! در ادامه به بررسی این سوال می پردازیم:

فروش بصورت کلی

۱.فروش میوه خشک به دلال ها

شما می توانید محصول خودرا به واسطه ها بفروشید و آنها به بنک دارها یا تجار می فروشند. این کار برای شما از جهاتی می تواند خوب باشد که واسطه ها از شما کد بهداشت یا بسته بندی نمی خواهند اما ممکن است محصول شما را حدود ۳۰ درصد به قیمت پایین تر بخرند.

۲.فروش میوه خشک به کلی فروش ها

کلی فروش ها یا بنکدار ها افرادی هستند که محصول شمارا به صورت فله و کلی از شما می خرند و به مشتریان خودشان که توزیع کننده‌ها، مصرف کننده های نهایی و یا جزئی فروش ها هستند می فروشند.

۳.فروش میوه خشک به تجار

اگر می خواهید در فروش محصول خود سود بیشتری به دست آورید با تاجران میوه خشک در ارتباط باشید. آنها برای صادر کردن میوه خشک، محصولات با کیفیت را با قیمت خوبی از تولید کننده می خرند.

تاجران معمولا محصول شما را بصورت فله و عمده می خرند تا بتوانند با توجه به استانداردهای بازار هدف شان مانند کیفیت، نوع بسته بندی و ظاهر محصول آنها را بسته بندی کنند.

۴.فروش میوه خشک به هتل ها و مراکز اقامتی

در هتل ها و مراکز اقامتی معمولا برای پذیرایی از مهمان ها از دمنوش ها و دسر های متنوعی استفاده می شود که برای سرو آنها در کنارشان از میوه خشک استفاده می شود. پس ارتباط و فروش به هتل ها را فراموش نکنید.

۵.فروش میوه خشک به آجیل فروشی ها

میوه خشک یکی از تنقلاتی ست که در آجیل فروشی ها در کنار دیگر آجیل های مصرفی طرفدار زیادی دارد و مشتریان همیشگی خود را دارد. بنابراین آجیل فروش ها عموما میوه خشک را بصورت فله ای خریداری میکنند و چون ممکن است مقدار خرید مشتریان متفاوت باشد نیاز به بسته بندی از سمت شما هم ندارند.

۶.فروش میوه خشک به عطاری ها

مشتریان عطاری همیشه خواهان محصولات سالم و با کیفیت هستند. میوه خشک هم با توجه به طبع گرم و فوایدی که برای بدن دارد از محصولات پر فروش عطاری هاست. بنابراین آنها همیشه از متقاضیان محصول شما خواهند بود.

فروش به صورت جزئی

۱.اهمیت بسته بندی محصول

ممکن است بسته بندی میوه خشک برای شما هزینه بر باشد اما توجه به مزایایی که برای فروش تان دارد می تواند شمارا ترغیب به این کار کند.

  • باعث معرفی برند کاری شما می شود. به این صورت که شما با درج برند تجاری خود بر روی بسته بندی محصول می توانید آن را به دیگران معرفی کنید.
  • وقتی خودتان بسته بندی محصول را انجام بدهید و آن را عرضه کنید می توانید واسطه هارا از میان بردارید و زنجیره فروش را برای خود کوتاه کنید در نتیجه با مشتریان و مصرف کنندگان نهایی خود بطور مستقیم در ارتباط خواهید بود.
  • بسته بندی میوه خشک باعث حفظ ظاهر برای محصول تان می شود و از لحاظ رعایت بهداشت محصولی سالم و بهداشتی بنظر می آید. علاوه بر آن باعث ماندگاری بیشتر محصول به علت تزریق گاز درون بسته بندی می شود.

۲.بازاریابی محصول

بعد از مرحله ی بسته بندی، شما برای فروش محصول نیاز به بازاریابی دارید. در مرحله اول می توانید از نزدیک ترین افراد خود یعنی دوستان، آشنایان، همسایه ها و… شروع کنید. آمها بعنوان مصرف کننده در صورت رضایت از محصول شما، کارتان را به دیگران تبلیغ خواهند کرد.

۳.فروش میوه خشک به سوپرمارکت ها

امروزه بدلیل زیاد شدن تعداد سوپرمارکت ها در هر محله و خیابان، شما می توانید روی ارتباط و فروش به این قشر هم حساب کنید. می توانید محصولات خود را در بسته بندی های کوچک و مناسب تر به آنها بفروشید. شاید در ابتدا سود کمی داشته باشد اما به دلیل میزان تقاضای مشتریان، رفته رفته باعث افزایش فروش می شود.

۴.فروش میوه خشک به کافه رستوران ها

کافه رستوران ها در منوی خود دمنوش ها و عصرانه های متفاوتی دارند که برای تهیه ی آنها از میوه خشک استفاده و یا در کنار آنها میوه خشک سرو می کنند.

۵.فروش میوه خشک به فروشگاه های زنجیره ای

شما می توانید با ارائه ی یک بسته بندی زیبا و شکیل برای محصول تان به جهت جذب مشتری، و همچنین دریافت مجوز و تاییدیه از ارگان ها محصول خود را به فروشگاه های زنجیره ای بفروشید. باید توجه داشته باشید که همواره توجه به کیفیت تولید محصول و در ادامه بسته بندی آن، اصلی ترین شروط برای موفقیت در کسب و کار شماست.

۶.فروش مستقیم میوه خشک به مصرف کننده

یکی از راه هایی که می توانید برای محصول تان بازاریابی کنید فروش مستقیم میوه خشک به مصرف کننده است. شما می توانید واسطه ها را از میان بردارید و مستقیما با مشتری خود در ارتباط باشید. آنها نیز برای خرید به جای مراجعه به کلی فروشی یا جزئی فروشی ها به خود شما مراجعه می کنند.

اعتماد مشتری به محصول رمز موفقیت و ادامه فروش شماست!

چه دستگاهی مناسب تولید میوه خشک است؟

برای مشاهده ی انواع خشک کن های میوه و کاربرد آنها، مقاله ی خشک کن میوه می تواند شمارا در این زمینه راهنمایی کند.

به منظور مشاوره رایگان با کارشناسان ما جهت خرید خشک کن میوه تماس بگیرید:

ارتباط مستقیم: ۰۹۱۵۵۱۵۴۹۷۷

تماس با مدیریت: ۳۶۵۱۲۵۶۱-۰۵۱

پشتیبانی: ۳۶۵۱۲۵۶۱-۰۵۱

امتیاز دهید

تلفن‌های تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

اشتراک گذاری در

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*